Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wymagania egzaminacyjne dla osób do 14 roku życia

10.1 Kyu – pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon

  1. Teoria i komendy: zasady bezpieczeństwa – sala. szatnia, ubiór itp.
  2. Strefy: jodan, chudan, gedan. Znaczenie słowa kiai – okrzvk,
  3. Pozycje: fudo – dachi.
  4. Uderzenia/ciecia: morote – tsuki (jodan, chudan, gedan).
  5. Kopnięcia: hiza – geri (chudan).
  6. Test sprawności: 50 razy zaciskanie pieści. 10 przysiadów: obciążone całe stopy, ręce dowolnie.

10.2 Kyu – pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: pozycja seiza – siadanie i wstawanie, ukłony. Znaczenie słowa naura – powrót.
  2. Pozycje: zenkutsu – dachi.
  3. Uderzenia: uraken – shomen – uchi.
  4. Bloki: morote – gedan – barai.
  5. Kopnięcia: hiza – geri – chudan plus kiai.
  6. Renraku: krok w tył do zenkutsu – dachi z morote – gedan – barai i powrót do fudo – dachi
  7. Test sprawności: 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce dowolnie.

10.3 Kyu – pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: znaczenie słowa karate oraz kara – pusty, te – ręka. Znaczenie słowa osu – akceptacja, pozdrowienie.
  2. Pozycje: heiko – dachi, yoi – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: seiken – tsuki, (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: gedan – barai
  5. Kopnięcia: hiza – geri jodan plus kiai
  6. Renraku: krok w tył do zenkutsu – dachi z morote – gedan – barai/gedan barai i powrót do fudo – dachi.
  7. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na dłoniach i kolanach.

9.1 Kyu – pomarańczowy pas + 1 czerwony pagon + 1 niebieski pagon

  1. Teoria i komendy: prawidłowy wygląd karategi i wiązanie pasa. Liczenie po japońsku do 10.
  2. Pozycje: heisoku – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: oi – tsuki, (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: jodan – uke.
  5. Kopnięcia: mae – keage.
  6. Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu – dachi z oi – tsuki.
  7. Test sprawności: 20 przysiadów – obciążone całe stopy, ręce zaplecione na karku, tułów pionowo, 10 wahnięć w formie kołyski na brzuchu z leżenia przodem.

9.2 Kyu – pomarańczowy pas + 2 czerwone pagony + 1 niebieski pagon

  1. Teoria i komendy: znaczenie słów sensei – nauczyciel, shihan – nauczyciel mistrz, sempai – starszy rangą.
  2. Pozycje: musubi – dachi.
  3. Uderzenia i ciecia: gyaku – tsuki (jodan, chudan, gedan).
  4. Bloki: soto – uke.
  5. Kopnięcia: kin – geri.
  6. Renraku: trzy kroki w przód/tył w zenkutsu – dachi z gyaku – tsuki.
  7. Test sprawności: 10 skłonów w przód z leżenia na plecach, ręce zaplecione na karku, tułów prosty, 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce zaplecione wokół kolan.

9.3 Kyu – pomarańczowy pas + 3 czerwone pagony + 1 niebieski pagon

  1. Teoria i komendy: znaczenie słów kyoku-shin-kai.
  2. Pozycje: nekoashi – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: seiken – ago – uchi.
  4. Bloki: uchi – uke.
  5. Kopnięcia: mae – geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z oi – tsuki/ uke, obrót z gedan barai.
  7. Test sprawności: 10 ugięć ramion z leżenia przodem w podporze na pięściach i kolanach. 10 wahnięć w formie kołyski na plecach z przysiadu, ręce po kątem 45° amortyzują pad w tył.

8.1 Kyu – niebieski pas + 1 czerwony pagon

  1. Teoria i komendy: przysięga dojo.
  2. Pozycje: kokutsu – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: shuto – sakotsu – uchi – korni.
  4. Kopnięcia: soto – keage.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z keri, obrót z morote gedan barai.
  6. Test sprawności: 10 przewrotów w przód, 60 sekund tzw. mostek w tył z leżenia na plecach.

8.2 Kyu – niebieski pas + 2 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: nogare I – oddychanie.
  2. Pozycje: moroashi – dachi, uchi – hachiji – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: shuto – sakotsu – uchi.
  4. Kopnięcia: uchi – keage.
  5. Renraku: krok w tył do zenkutsu – dachi z gedan – barai plus gyaku – tsuki i powrót do fudo – dachi.
  6. Test sprawności: 10 przewrotów w tył, 10 razy po 20 sekund rozciśganie w maksymalnym rozkroku ze skrętem w lewo i w prawo tzw. szpagat.

8.3 Kyu – niebieski nas + 3 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: nogare II – oddychanie wykonywane odwrotnie.
  2. Pozycje: sanchin – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: shuto – ganmen – uchi.
  4. Kopnięcia: mae – geri jodan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z uke plus gyaku – tsuki obrót z gedan barai.
  6. Kata: kihon kata I.
  7. Test sprawności: 10 razy tzw. gwiazda gimnastyczna, 10 razy dotknść głowś podłogi poprzez skłon w przód siedzśc w maksymalnie szerokim rozkroku, nogi proste w kolanach.

7.1 Kyu – niebieski pas + 1 czerwony pagon + żółty pagon

  1. Teoria i komendy: ibuki – oddychanie z 2 wydechami
  2. Pozycje: kiba – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: uraken – sayu – uchi, uraken – hizo – uchi.
  4. Kopnięcia: kansetsu – geri.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w sanchin – dachi z tsuki/ uchi/keri/uke, obrót poprzez przekrok.
  6. Kata: taikyoku I.
  7. Test sprawności: 10 razy zamach nogś przechodzśc do stania na rękach pod drabinkami

7.2 Kyu – niebieski pas + 2 czerwone pagony + żółty pagon

  1. Teoria i komendy: etykieta dojo.
  2. Pozycje: tsuruashi – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: uraken – yoko – uchi j/ch.
  4. Kopnięcia: kakato – geri.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z mae – geri plus gyaku – tsuki obrót z morote gedan barai.
  6. Kata: taikyoku II.
  7. Test sprawności: 60 sekund stanie na rękach pod drabinkami.

7.3 Kyu – niebieski pas + 3 czerwone pagony + żółty pagon

  1. Teoria i komendy: historia Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: kake – dachi.
  3. Uderzenia i cięcia: shuto – mawashi – uchi.
  4. Bloki: shuto – mawashi – uke.
  5. Kopnięcia: yoko keage, ushiro – keage.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w kokutsu – dachi z shuto mawashi – uke obrót poprzez przekrok.
  7. Kata: sakugi I.
  8. Test sprawności: 10 razy tzw. sprężynka czyli wymyk w przód z leżenia na plecach.

6.1 Kyu – żółty pas + 1 czerwony pagon

  1. Teoria i komendy: twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Masutatsu Oyama.
  2. Pozycje: pozycja walki.
  3. Uderzenia i cięcia: seiken – tate – tsuki j/ch/g.
  4. Kopnięcia: mawashi – geri gedan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z gyaku tate – tsuki, obrót poprzez zakrok.
  6. Kumite: 5 minut system punktowy.
  7. Kata: sakugi II.
  8. Test sprawności: 10 razy tzw. scyzoryk w zwisie tyłem na drabinkach, 60 sekund tzw. szpagat w bok na piętach.

6.2 Kyu – żółty pas + 2 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: siedziba Światowej Organizacji i lider Kancho Shokei Matsui. Siedziby Europejskiej i Polskiej Organizacji, liderzy.
  2. Pozycje: krok dostawny w pozycji walki.
  3. Uderzenia i cięcia: tetsui – hizo – uchi, tetsui – yoko – uchi j/ch/g
  4. Kopnięcia: mawashi – geri chudan.
  5. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z mae – keage/yoko – keage/ soto – keage plus gyaku – tsuki obrót.
  6. Kumite: 10 minut system punktowy.
  7. Kata: taikyoku III.
  8. Test sprawności: 10 przeskoków przez klęczącego na kolanach i rękach partnera z pozycji w przysiadzie, obrót.

6.3 Kyu – żółty pas + 3 czerwone pagony

  1. Teoria i komendy: wyniki Polaków na MŚ i ME.
  2. Pozycje: przekrok i zakrok w pozycji walki.
  3. Uderzenia i cięcia: tetsui – kome – karni – uchi, urken – shita – tsuki.
  4. Bloki: osae – uke.
  5. Kopnięcia: mawasni – geri jodan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w zenkutsu – dachi z kin geri/mae – geri/ mawashi – geri plus gyaku – tsuki obrót.
  7. Kumite: 15 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan I.
  9. Test sprawności: 10 razy przeskok w przód i w tył przez pas trzymany oburącz.

5.1 Kyu – żółty pas + 1 czerwony pagon + zielony pagon

  1. Teoria i komendy: znajomość podstawowych słów ze słownika sino – japońskiego.
  2. Pozycje: poruszanie się z partnerem w pozycji walki.
  3. Uderzenia i cięcia: seiken – mawashi – uchi.
  4. Bloki: morote – uke.
  5. Kopnięcia: yoko – geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z mae – geri/ mawashi – geri/yoko – geri plus gyaku tate tsuki obrót.
  7. Kumite: 20 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan II.
  9. Test sprawności: 10 podciągnięć ze zwisu przodem na drabinkach.

5.2 Kyu – żółty pas + 2 czerwone pagony + zielony pagon

  1. Teoria i komendy: komendy stosowane na treningu Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosujśc bloki, uniki. zmianę dystansu oraz kiai.
  3. Uderzenia i cięcia: gohon – nukite.
  4. Bloki: uchi – uke i gedan – barai.
  5. Kopnięcia: ushiro – geri chudan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate – tsuki plus gyaku – tate – tsuki i obrót.
  7. Kumite: 25 minut system punktowy.
  8. Kata: sakugi III.
  9. Test sprawności: 10 przeskoków ponad krzesłem z przewrotem przodem na materacu.

5.3 Kyu – żółty pas + 3 czerwone pagony + zielony pagon

  1. Teoria i komendy: komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate.
  2. Pozycje: tzw. walka z cieniem.
  3. Uderzenia i cięcia: nukite ippon/nihon/yonhon.
  4. Bloki: juji – uke jodan/gedan.
  5. Kopnięcia: yoko – geri jodan.
  6. Renraku: trzy kroki w przód w pozycji walki z oi tate – tsuki plus gyaku – tate – tsuki plus mae – geri/mawashi – geri/yoko – geri, obrót podnosząc ręce.
  7. Kumite: 30 minut system punktowy.
  8. Kata: pinan III, kihon kata II, sanchin kata.
  9. Test sprawności: Próba przejścia na rękach wszerz sali, elementy samoobrony.